14. marraskuuta 2017

KUINKA MUOKKAAN INSTAGRAM KUVAT?

Heii ja oikein hyvää tiistaita kaikille!
Olen muistaakseni viime vuonna tehnyt myös tälläisen postauksen missä kerron miten mä muokkaan omat instagram kuvani, mutta koska mun muokkaustapa on muuttunut tosi paljon nyt viimeisen puolen vuoden aikana, niin ajattelin että voisin tulla päivittämään sen myös tänne teille.
Ja ehkä tästä on jotain hyötyä myös teille, toivotaan ainakin. :D


Mun Instagramissa vallitsee sinertävä teema ja siksi myös pyörin siihen, että kuvissa mitä otan on edes vähän sinistä jossain kohtaa. Ei tietenkään kaikissa kuvissa sitä ole, mutta koitan että yleiskuva olisi mahdollisimman sininen. (jos tässä nyt on mitään järkeä) :D
Todella paljon kuulee ihmisten suusta kun puhun Instagramistani, että "no mitähän järkeä tuossakin on" tai "kuka jaksaa keskittyä ja miettiä tollaisia asioita?", mutta mulle some ja varsinkin Instagram on sen verran tärkeä ja "iso juttu", että panostan sen ulkonäköön todella paljon. Sitä ei välttämättä kaikki tajua miksi, mutta niin se vain on mulla monta vuotta jo ollut.


Aloitan mun kuvien muokkauksen avaamalla WSCO -appin ja lataamalla haluamani kuvan sinne.


Kun olen ladannut kuvan, valitsen sen ja lisään filtterin. Filtterinä käytän BH2 ja ihan täysillä, eli +12.


Tämän jälkeen muokkaan kuvan kirkkautta. Yleensä laitan kirkkautta hieman miinuksen puolelle ja vain sen verran mikä näyttää hyvältä kyseisessä kuvassa. Mulla ei ole mitään tarkkoja arvoja, vaan kaikki ovat noin arvoja :D. Tähän kuvaan laitoin kirkkautta -0,9.


Seuraavaksi lisään kuvaan vähän kontrastia. Tässä on täysin sama juttu kuin kirkkaudessakin: katson mikä näyttää kuvassa hyvältä. Toisin kuin kirkkaudessa, kontrastia laitan aina plussan puolelle. Tähän kuvaan laitoin +2,6.


Ja sitten vielä viimeinen säätö mitä teen on kuvan terävöittäminen. Tämäkin on ihan kuva kohtaista paljonko kuvaa terävöitän, mutta nyrkkisääntö itselle on, että kännykällä otettuja kuvia enemmän ja kameralla otettuja kuvia vähemmän. Tätä kuvaa terävöitin +4,2.


Noin ja kuva on vihdoin valmis! Kuvien muokkaaminen ei ole kovin monivaiheinen juttu mun kohdalla, mutta mielestäni saan tällä muokattua tarpeeksi paljon kuvia jotta ne sopivat sitten Instagramissani toisiinsa. Ylhäällä vielä ennen ja jälkeen kuvat mistä huomaa alkuperäisen ja muokatun kuvan eron. 

Heii kertokaa Mp tästä postauksesta? ;) 

-Heidi

2 kommenttia:

  1. Tosi mielenkiintonen postaus! Mäkin tykkään suunnitella mun instafeediäni, vaikka monet sitä aina tuntuukin ihmettelevän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Kummallista kun niin monet eivät ymmärrä hienon instafeedin perään ;) :D

      Poista