11. lokakuuta 2017

VIIKON RUOKA- JA TREENIPÄIVÄKIRJA

Julkaisin viime kuussa Mitä syön päivässä? -postauksen ja sen pohjalta ajattelin nyt tehdä viikon mittaisen ruokapäiväkirjan mihin sisällytän päivittäiset treenit. Tää on myös itselle tosi hyvä tapa seurata mitä syö päivisin ja viikon mittaan, joten otin haasteen mielenkiinnolla vastaan.
Lisäksi valmentajani pyysi minua seuraamaan syömisiäni ja treenaamista, jotta tulevaisuudessa on helppo etsiä vastauksia ruokailuista ja treenien määrästä, jos alkaa tulemaan sairastumisia tai henkistä uupumusta. Mikä olisikaan paras tapa tätä kaikkea seurata kuin blogi postauksen merkeissä! ;)

Tämä on toteutettu viikolla 40 ja tarkoitus olisi saada tämä samantien ulos seuraavalla viikolla. Katsotaan miten käy... 

MAANANTAI
11:55 Lounas: spagettia ja jauhelihakastiketta, salaattia + lasi maitoa.
14:15 Välipala: kolme lämmintä voileipää. Päällä oli juustoa, tomaattia, tonnikalaa ja mausteita + lasi vettä. 
16:15 Päivällinen: kahdeksan itse tehtyä lihapullaa ja ruskeakastike + lasi maitoa.
21:30 Päivällinen 2 / Iltapala: treenien jälkeen söin vielä yhden lämpimän ruoan joka sisälsi hunajamarinoitua kanaa, pastaa, kurkkua ja tomaattia + lasi appelsiini mehua. 
22:15 Ben & Jerry's purkista puolet

+ päivän mittaan 2l vettä
+ päivän treeni: 1h oheiset ja 1h jää treeni

Huomioita:
Koko päivän tuntui pieni väsymys kehossa ja mielessä, kun joutui skippaamaan aamupalan aamulla. Oli vaikeaa opettaa lapsia, kun ei saanut edes omia ajatuksia kasaan.
Ei saa tapahtua toiste! 



TIISTAI
10:30 Aamupala: kaksi ruisleivän palasta päällä margariinia, kalkkuna leikettä ja kurkkua + lasi appelsiini mehua. Lisäksi otin magnesium tabletin. 
14.00 Välipala: minitomaatteja
17:20 Päivällinen: savustettua lohta ja pakastekasviksia + lasi maitoa
21:00 Päivällinen 2 / iltapala: hunajamarinoitua kanaa, pastaa, tomaattia ja kurkkua + iso lasi maitoa

+ päivän mittaan 1l vettä 
+ päivän treeni: lepopäivä

Huomioita: 
Tänään söin aamupalan toisin kuin eilen, mutta silti päivällä oli tosi uupunut olo. Onneksi iltaa kohden olo parani. Tästä päivästä voisi parantaa sen, että söisin lounaan kaikkien muiden ruokaliluiden lisäksi.



KESKIVIIKKO
07:00 Aamupala: iso lasillinen vettä + magnesium tabletti
07:20 Aamupala 2: kaksi ruisleivän palasta, margariinia, kalkkunaa ja kurkkua + lasi maitoa
10:40 Lounas: lohikiusausta, salaattia ja salaatinkastiketta + lasi vettä
14:15 Välipala: kurkkua, porkkanaa ja yksi moniviljaleipä jonka päällä juustosiivu. + lasi vettä
17:45 Välipala 2: mansikkarahkaa
21:30 Päivällinen / iltapala: kaksi tortillaa, kummassakin oli kurkkua, kermaviiliä, guacamolea, jauhelihaa ja juustoraastetta + lasillinen Novelle plus mango-guava juomaa
22:25: Lasillinen Novelle plus mango-guava juomaa

+ päivän mittaan 1l vettä
+ päivän treeni: 1h jää

Huomioita: 
Ei ole mitään erityisiä huomioita. Treenit kulki ja nälkä oli joka kerta kun söin. Jaloissa tuntuu päivän rasitus, mutta se on vain hyvä asia! =)



TORSTAI
11:00 Iso lasi vettä
11:15 Aamupala: kaksi paahdettua ruisleipää, päälle margariinia, kalkkunaleikkelettä ja kurkkua + lasillinen Novelle plus mango-aquava juomaa + magnesium tabletti
12:00 Aamupala 2: mustikkarahkaa kipollinen
17:30 Lounas: kebabkiusausta + lasi maitoa
23:00 Päivällinen / iltapala: kanafileitä kaksi, pastaa, kurkkua ja tomaattia + lasi vettä

+ päivän mittaan 1,5l vettä
+ päivän treeni: 1h oheiset ja 1,5h jää

Huomioita:
Ateriavälit venyivät turhan pitkiksi klo 12 jälkeen. 



PERJANTAI
7:00 Iso lasi vettä
7:15 Aamupala: mustikkarahkaa + lasi maitoa + magnesium tabletti
10:30 Lounas: broilerikeittoa, maksamakkaraa, tomaattia ja vaaleaa leipää
14:30 Välipala: lämpimiä karjalanpiirakoita + lasi Pepsi Maxia
15:30 Välipala 2: omenapiirakkaa, jäätelöä + 2 lasia Pepsi Maxia
21:00 Päivällinen / iltapala: pippurisia kanasuikaleita, pastaa, kurkkua ja tomaattia + lasi vettä

+ päivän mittaan 0,5l vettä
+ päivän treeni: 60min palauttava kävely

Huomioita:
Veden juonti päivän mittaan oli todella vähäistä, pitäisi pystyä juomaan enemmän...



LAUANTAI
11:00 Aamupala: yksi moniviljaleipä pala juustolla ja kurkulla. Riisimuroja maidolla + lasi maitoa + magnesium tabletti
15:30 Lounas: pastaa, kanakastiketta, tomaattia ja fetaa + lasi maitoa
17:00 Välipala: kaksi isoa porkkanaa
19:30 Päivällinen: pippurisia kanasuikaleita, pastaa, tomaattia ja kurkkua + lasi vettä
22:30 Jäätelöä

+ päivän mittaan 0,5l vettä
+ päivän treeni: lepopäivä

Huomioita:
Tankkaus kahdelta viimeiseltä päivältä ennen sunnuntain peliä on jäänyt vähäiseksi... liian vähäiseksi...


SUNNUNTAI 
8:30 Iso lasi vettä
9:00 Aamupala / lounas: riisiä ja eiliset kanasuikaleiden jämät. Lisäksi tomaattia ja kurkkua + iso lasillinen vettä + magnesium tabletti
PELIN AIKANA:
11:30 Välipala: minitomaatteja + hartsportia
13:00 Välipala 2: minitomaatteja, banaani, miniporkkanoita + hartsportia
PELIN JÄLKEEN:
14:00 Välipala 3: banaani heti pelin jälkeen
15:00 Päivällinen: maksalaatikkoa, puolukkahilloa + iso lasi maitoa
20:30 Iltapala: kaksi palaa ruisleipää, päällä margariinia, kalkkunaa, juustoa ja kurkkua + lasillinen maitoa

+ päivän mittaan 3l vettä
+ päivän treeni: 1h oheiset 2h peli

Huomioita:
Kroppa on erityisen väsynyt päivän pelistä. Toisaalta sen ymmärtää, kun kyseessä oli ensimmäinen kunnon kova peli kolmeen vuoteen. Päivän ruokailuista tai juomisesta ei ole mitään erityistä kommenttia. =)



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huhuh, nyt olisi viikko seurailtu super tarkasti kaikkea mitä suuhun laittaa. Aluksi tuntui tosi haastavalta kirjata kellonaikoja ja ruokia ylös, mutta kun sitä oli pari päivää tehnyt, niin se alkoi tulla ihan luonnostaan.

Nyt haluaisin todella paljon kuulla teidän mietteitä tämmöisestä julkisesta ruoka- ja treenipäiväkirjasta. Pitäisikö näitä tehdä lisää..? 
Kaikki kommentit ovat tervetulleita! 

-Heidi

2 kommenttia:

  1. Tosi mielenkiintoinen postaus ja hyvin toteutettu! Ehdottomasti lisää näitä :)

    http://www.millat.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Mukava kuulla, että haluat näitä lisää! :)

      Poista